شنبه، مرداد ۲۸، ۱۳۸۵

اسانلوی مبارز آزاد شد

بالا خره پس از هشت ماه زندان، منصور اسانلو رهبر سندیکای شرکت واحد آزاد شد. طی این چند ماه رانندگان شرکت واحد و فعالین جنبش کارگری در ایران، با تجمعات و اطلا عیه ها مبارزه ای پیگیر را برای آزادی وی انجام دادند. هر چند آنها بخش کوچکی از طبقه کارگر بودند و از طرف رسانه ها نیز شدیدا اخبار مبارزاتشان سانسور می شد، اما دست از مبارزه بر نداشتند و صدایشان را به گوش دیگران رساندند. برای اولین بار در این سالها مبارزه کارگران ایران با حمایت بین المللی کارگران مواجه شد. کارگران بسیاری در سراسر دنیا در 15 فوریه در مقابل سفارت خانه های ایران تجمع کردند و در جریان حمایت از سندیکای رانندگان شرکت واحد خواستار آزادی منصور اسانلو شدند. مجموعه این مبارزات تاثیرات خود را گذاشت و رژیم را وادار به عقب نشینی کرد. این یک پیروزی بزرگ برای نه تنها سندیکای شرکت واحد، بلکه برای کل جنبش کارگری ایران است.

اما در این جدال و مبارزه بودند کسانی که صفشان را از کارگران جدا کردند و با برچسب سندیکایی بودن این مبارزات نه از اتحاد بین المللی کارگران در 15 فوریه حمایت کردند ونه در حاد ترین شرایط حتی از تخریب شخصیت اسانلو فرو گذار کردند.

به هر حال با مبارزه کارگران در داخل و خارج کشور منصور اسانلو آزاد شد. آزادی منصور اسانلو آزادی یک شخص معمولی نیست، مرحله ای از مبارزه طبقه کارگر ایران است، که گامی به جلو بر داشته و آزادی یکی از فعالینش را به عرصه ای از مبارزه تبدیل کرد. تداوم و شفاف سازی این مبارزات پراکنده، در نهایت گسترش می یابد و سیل عظیمی ایجاد خواهد کرد تا هر نشان و اثری از استثمار و زندانهای سرمایه داری را جارو کند. البته هنوز سندیکای شرکت واحد برسمیت شناخته نشده است و فعالین آن مورد تهدید و آزار قرار می گیرند، آقای اسانلو با وثیقه 150 میلیون تومانی آزاد شده و حدود 140 نفر از فعالین شرکت واحد به سر کارهایشان باز نگشته اند. بنا بر این باید مبارزات و حمایت از آنها را همچنان ادامه داد و تا آزادی بدون قید و شرط اسانلو، آزادی فعالیت سندیکای شرکت واحد و بازگشت بکار همه رانندگان اخراجی از پای ننشینیم.

زنده باد اتحاد و همبستگی کارگران

اتحاد کمیته های کارگری

27 /5/85